Vertrek uit Nederland en aankomst in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Richard Hest - WaarBenJij.nu Vertrek uit Nederland en aankomst in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Richard Hest - WaarBenJij.nu

Vertrek uit Nederland en aankomst in Singapore

Door: Richard van Hest

Blijf op de hoogte en volg Richard

09 September 2014 | Singapore, Singapore

De reis zou beginnen vanuit Amsterdam. Daarna London en uiteindelijk zou Singapore onze eindbestemming zijn. Echter ging het op de eerste dag al mis. Toen ik de soepele vlucht vanuit Amsterdam naar London achter de rug had moest ik nog twee en een half uur wachten op de connectie naar Singapore. Het vliegtuig stond klaar voor vertrek op de starbaan toen na vijftig meter vol gas te hebben gegeven de buitenste motor aan de linkervleugel het begaf. Het vliegtuig maakte een noodstop en de brandweer moest aan de pas komen om de situatie te monitoren. Na enige tijd gewacht te hebben in het vliegtuig gaf de captain een mededeling dat er pas de volgende dag weer werd gevlogen. Natuurlijk balend als een stekker sjokte het vliegtuig weer langzaam terug naar de terminal. Er kwam wel weer een glimlach op mijn gezicht toen ik de hotelkamer zag. Vijf sterren en het grensde aan het vliegveld. Beter kon het niet. Nadat ik mijzelf helemaal heb volgevreten met een Engels ontbijt was het tijd voor poging twee. Deze verliep wel soepel en ik heb nog aan boord kunnen slapen. Hieruit heb ik kennis gemaakt met kamergenoten. Eén uit India en de ander moet ik nog zien te ont vogelen want hij praat niet al te best Engels. Op het eerste gezicht lijken het wel goede gozers.
Daarnaast heb ik vandaag ook meteen buiten de deur gegeten. Chicken Salad. Lekker krokante kip met rijst en rauwkost. Een vol bord en dat voor maar drie Singapore dollar. Ik wilde nog wat fooi achterlaten en de man riep ons terug dat we geld hadden laten liggen. Toen ik hem had verteld dat het geld voor hem was keek hij raar terug. Ze zijn fooi niet gewend.
Morgen staat er een drukke dag op de planning. De kamer moet voor de eerste maand betaald worden en administratieve zaken moeten geregeld worden op de universiteit. Daarnaast ziet de slaapplaats er sfeervol uit met de open binnenplaats en uitzicht op de stad. Het begin is er in ieder geval.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Richard

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 7927

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 12 Februari 2015

Stage Singapore

Landen bezocht: